Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

eKönyvtár library
FAQ
 

Great deal: today with a discount!

Regular price:
967 Ft
You save:
175 Ft
Discounted price*:
792 Ft
Purchase
Add to Wish List
ID number:183184
Author:
Evaluation:
Published: 12.10.2009.
Language: German
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Mit der Proklamation des Deutschen Kaiserreichs 1871 wurde Berlin zur Reichshauptstadt. Das neu entstandene Parlament benötigte nun einen Regierungssitz
Erbaut wurde der Reichstag von 1884-1894 nach den Plänen von Paul Wallot.
Der Reichstag ist heute einer der meist besuchten Sehenswürdigkeiten Berlins. Seit dem Umzug der Regierung von Bonn nach Berlin wurden mehr als 15 Millionen Besucher gezählt. Vor allem die gläserne Kuppel auf dem Reichstag entwickelte sich zum Hauptanlaufpunkt für Touristen.
Im Zweiten Weltkrieg wurde das Reichstagsgebäude durch Bomben schwer beschädigt und war bis zuletzt umkämpft. …

Author's comment
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this eKönyvtár paper on „Reichstag”.

Link to paper:
https://eng.ekonyvtar.eu/w/183184

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from eKönyvtár.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register